PL-CZ PROJEKT

Vyberte jazyk stránky:

Wycieczka z uczniami z Liceum Ogólnokształcącego w Zbąszyniu

W dniach 16-17 września 2015 r. odbyły się zajęcia edukacyjne dla klasy II z Liceum Ogólnokształcącego ze Zbąszynia. Pierwszego dnia ruszyliśmy spod świątyni Wang niebieskim szlakiem w kierunku Domku Myśliwskiego. Po drodze uczniowie prowadzili obserwacje terenowe związane m.in. z piętrowym układem roślinności w Karkonoszach, zobaczyli jak z oddali wygląda kocioł polodowcowy, a jak nisza niwalna. W trakcie marszu trenowaliśmy czytanie mapy, posługiwanie się kompasem. Każdy miał okazję przećwiczyć orientowanie mapy. Po dotarciu do Domku Myśliwskiego i przerwie na posiłek, licealiści wysłuchali wykładu o tym w jakich warunkach powstawał granit, skąd wzięły się karkonoskie skałki. Na podstawie zebranych po drodze informacji usystematyzowali wiedzę o klęsce ekologicznej oraz o przebudowie drzewostanu. Na koniec poszliśmy dnem Kotła Małego Stawu do schroniska Samotnia. Zachwyt wzbudziły żleby, które w promieniach chowającego się za krawędź kotła słońca zrobiły wyjątkowe wrażenie na młodzieży ze Zbąszynia i wywołały deklaracje o miłości do przyrody i gór ;)

Następnego dnia uczestnicy zajęć zwiedzili ekspozycję w Centrum Informacyjnym KPN, a następnie ruszyliśmy wyciągiem na Kopę. Po drodze na Śnieżkę licealiści poznali zasady ochrony przyrody w parku narodowym i specyfikę Równi pod Śnieżką. Spod Śląskiego Domu zakosami wspięliśmy się na szczyt Śnieżki, gdzie na punkcie widokowym omawialiśmy doliny i kotły polodowcowe, torfowiska oraz roślinność piętra alpejskiego. Następnie zeszliśmy Drogą Jubileuszową, dotarliśmy do Spalonej Strażnicy i dalej do Słonecznika, podziwiając po drodze potęgę żywiołów, które wyrzeźbiły w stokach Karkonoszy kotły polodowcowe. Ze Słonecznika zeszliśmy do Pielgrzymów i dalej, przez Polanę, zielonym szlakiem przez Dolinę Płomnicy do Karpacza. Pogoda była wspaniała przez całą trasę i dobry humor nie opuszczał uczestników aż do końca wycieczki.

Dziękujemy i do zobaczenia znów!

Návrh a realizace: Agencja Reklamowa Inter Promotion | © Copyright Karkonoski Park Narodowy 2012